Oyun camiasında herkesin ‘Benim böyle bir sistemim var’ dediği belli oyunlar var. Benim için bile iyi çalışmıyor.’ diyor. Bu oyunları oynarken çökmeler, anlık kare hızı düşüşleri ve benzeri çeşitli sorunlara maruz kalıyoruz. Yani niye bu gerçekleşti? Yazımızda size demiştik, haydi başlayalım.
Bilgisayarlar stabil değil.
Bir oyunun aynı anda farklı konsollara çıktığını ve hiçbirinde sorun olmadığını gördük. Bunun temel sebebi ise konsolların ‘sabit’ yani sabit ve stabil olması. Bu sayede çıkacak olan üretimin gerektirdiği optimizasyon ayarlamaları daha az değişkene bağlıdır.
Klavye ve fareye geçiş… Zor diyorlar.
Konsol için kullandığımız oyun kumandalarının komutlarını bilgisayar ortamına aktardığımızda farklı sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Yaptığımız kombinasyonları klavye ve mouse’a geçtiğimizde karşımıza çıkan çeşitli olaylar üretimde ‘glitch’ dediğimiz bozulmalara yer açabiliyor.
öngörülemezlik.
Belirli bir platforma özgü olanlar hariç, oyunların geliştirme aşamasında büyük bir belirsizlik vardır. Belirli sonların ötesine geçmesi gereken bir yapım olarak geliştirici ekibin üzerine düşen görevi yapması gerekse de hangi platformun kaç oyuncuyu çekeceği ise muamma olmaya devam ediyor.
Konsola daha çok satar.
Şimdi oturup gerçekleri konuşalım. Oyun dünyası da bir sektör ve yeterince üretilmesi hedeflense de ticari boyutu da büyük. Şirketler ise ticari boyutu daha çok konsollara satılan kopyalardan kazanıyor. Kısacası PC ile uyumlu olmak, konsollarla uyumlu olmaktan daha az değerlidir.