Diyarbakır’da krizden 3 bin tekstil işçisi etkilendi
DİYARBAKIR – Güneydoğu Dokuma Sanayicileri ve İşadamları Derneği (GÜNTİAD) Yönetim Kurulu Başkanı ve yönetim kurulu üyeleri, Diyarbakır’da basın mensuplarıyla buluştu. Sektördeki sorunlara değinen GÜNTİAD Başkanı Sezai Ayaz, Diyarbakır’da 20 bin dokuma işçisi ve 203 üye bulunduğunu söyledi. Bölgedeki dernek üyelerinin en büyük sorununun pazar olduğunu belirten Ayaz, “Tekstil bölümü sancılı ve darboğazdan geçiyor. İnşaat maliyetleri yüksek olmasına rağmen Dokuma Organize Sanayi Bölgesi’nde yeni fabrikalar yapılıyor” dedi. OSB).”
Diyarbakır’ın geçmiş dokuma tecrübesi olmaması nedeniyle yetişmiş eleman bulmakta sıkıntı yaşadıklarını vurgulayan Ayaz, 1 yıla kadar çalıştırdıkları işçilerden verim alamadıklarına dikkat çekti.
‘POZİTİF AYRIMCILIK İSTİYORUZ’
Global markalar için çalıştıklarını, artan personel maliyetleri, hammadde ve lojistik nedeniyle dünya pazarında zayıfladıklarını belirten Ayaz, şöyle konuştu: “Eskiden 1 yıllık sipariş alırken artık 3-6 aylık sipariş alıyoruz. Bazen 1 haftalık bir program bile yapamıyoruz. Mevcut durumu savunmaya çalışıyoruz. Dış kaynak kullanımı “Ürettiğimiz için dokumayla ilgili krizden ilk etkilenen biziz. Teşvik veriliyor ama biz pozitif ayrımcılık istiyoruz. Türkiye, artan maliyetler nedeniyle dokumada yılda 153 bin işçiyi işten çıkarmak zorunda kalırken, Diyarbakır’da 3 bin işçi etkilendi.”
Ayaz, Diyarbakır’ın insan kaynağının çok fazla olduğunu, tekstil sektöründe istihdamın ve emeğin yoğun olduğunu söyledi. Pazarlama konusunda ciddi adımlar attıklarını belirten Ayaz, “Fuarları ziyaret ediyoruz. “Diyarbakır’ı biraz daha markalaştırırsak burayı daha uygun bir dokuma merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz” dedi.
PAZAR ARAMALARI DEVAM EDİYOR
GÜNTİAD Genel Başkan Yardımcısı Veli İpek, Diyarbakır’ın dokuma envanterini oluşturmaya çalıştıklarını belirterek, şöyle konuştu: “Bugüne kadar tekstille ilgili bir bilgimiz yoktu. Küçük, orta ve büyük ölçekli 480 dokuma firmamız var. Bunlardan 350 tanesiyle nitelikli bir görüşme gerçekleştirdik. Bunlardan 150’si küçük ölçekte faaliyet göstermektedir. “Kendi markalarını üreten firmalarımıza pazar arayışlarını sürdürüyoruz.” (HABER MERKEZİ)